Wat te doen bij een opname in het hospitaal?

Vul zo spoedig mogelijk, liefst vóór de opname, het document Aangifte hospitalisatie in en bezorg dit aan het makelaarskantoor Groep Denkens.

Afhankelijk van in welk ziekenhuis U wordt opgenomen geldt volgende regeling:

  1. In de “Aangesloten ziekenhuizen” overhandigt U onmiddellijk bij de inschrijving Uw AG Medi Assistance kaart aan de hospitaaladministratie. De verzekeringsmaatschappij AG regelt dan rechtstreeks de hospitaalfactuur met het ziekenhuis.
  2. Wordt U gehospitaliseerd in een niet-aangesloten ziekenhuis, doch dat evenwel in het kader van de AG Care hospitalisatiepolis beschouwd wordt als een “normaal of universitaire ziekenhuis”, dan zal U de ziekenhuisrekeningen, alsook de eventuele verzoeken tot betaling van een voorschot, persoonlijk ontgvangen, en dient U deze zo spoedig mogelijk voor terugbetaling te bezorgen aan het makelaarskantoor Groep Denkens.
  3. In een hospitaal dat niet als “normaal of universitair ziekenhuis” wordt aanzien, geldt dezelfde regeling als onder puntje 2, doch dient U er rekening mee te houden dat U zelf dient in te staan voor 50% van de kosten.

Hoe sneller U ...

  • alle ziekenhuisfacturen die U zelf moet betalen,
  • de afrekeningen die U ontvangt van Uw ziekenfonds,
  • Uw originele apothekersnota’s , enz.

...aan ons overmaakt, des te vlugger kunnen wij voor uitbetaling zorgen.

Ziekenhuisopname in het buitenland dient onmiddelijk gemeld te worden op het nummer +32 78 151 170 van Inter Partner Assistance.

Zorg er steeds voor dat U het polisnummer bij de hand hebt.